Minna-James-Heineman-Stiftung

The Minna-James-Heineman-Stiftung supports charitable as well as scientific institutions and fosters research, training and cooperation in the scientific realm both at home and abroad, especially in Germany and Israel. It was established in 1928 by Dannie and Hettie Heineman.

A sizeable share of the research activities supported by the Heineman-Stiftung since 1987 is directed towards supporting collaborative projects (€ 160 K p.a.) between the Max Planck Society and the Weizmann Insitute of Science in biology and biomedical research as well as awarding the James Heineman Research Award for outstanding research achievements (€ 60 K) to young scientists at these two institutions. This program is guided by an agreement between the Heineman-Stiftung, the Max Planck Society and its subsidiary, the Minerva Foundation, and the Weizmann Institute of Science. The overall activities of the Heineman-Stiftung is run by the Stifterverband für die deutsche Wissenschaft (Donors' Association for the Promotion of Sciences and Humanities in Germany).

Die Stiftung wurde 1928 durch Dannie und Hettie Heineman zur Förderung mildtätiger und wissenschaftlicher Einrichtungen sowie der wissenschaftlichen Forschung, Ausbildung und Zusammenarbeit im In- und Ausland errichtet. Einstellung der Stiftungsaktivität ab 1933, Neugründung 1951, seit 1987 in der Verwaltung des Stifterverbandes. more